Nereye yapcaz bu çişi?

Çocuğu olmayan kişiler; kendinizi yanlışlıkla bu yazıyı okurken bulduysanız hemen uyarayım bolca miktarda ”çiş” ve ”kaka” içeren bir yazı. Sonra üüfff ne biçim konular konuşuyo bu kadın deyip çocuk yapmaktan soğursanız suçlusu ben olmam, ona göre 🙂

Kabullenme 1) Zor bir iş!

İşin zor tarafı var olan bir alışkanlığı durup dururken değiştiriyor olmak. Doğduğundan beri çişini ve kakasını bez denen teknoloji harikasına bırakan ve buna rağmen ne ıslaklık ne rahatsızlık hissetmeyen bebeğinize, diyorsunuz ki bak canım bundan sonra o beze yapma gel bu lazımlığa yap, efenim tuvalet kağıdı kullan, haydi sifonu çek, ellerini yıka vs vs… Zaten beze yapma kısmında ‘niye??” diye sorsa diğerlerine geçemeden sınıfta kalırız. O sebeple konuşmayı tam olarak çözmeden bu işi bitirmeli bence !! Doğal olarak önce ona bu işin bir faydası olduğunu hissettirmeliyiz. ( ona bi faydası yok aslında sana var, ama hadi bunu çevir  nası çevircen 🙂 Tuvalet eğitimine 2 yaş gibi başlanıyor genelde. Bu yaşlardaki çocuklarda da bak ulan nasıl da yürüdüm ( alkııış), baakınnn nasılda elimde tuttum bu kaşıığıı ( allkışşş) ahanda bu yaptığımıda beğenin ( alkışşş) gibi beğenilme ve takdir edilme duygusu mevcut. Bendeniz bu duygunun varlığıyla birlikte eğitime hemen bunu monte etmeyi uygun buldum.

Eğitim sırasında lazımlığa denk gelen çiş veya kaka olduğunda bir alkış, kıyameet, bir gol sevinci oluşturmanız şart! Hiç utanmayın çekinmeyin. Hatta öyle bir bağırın ki korkudan feleği şaşsın 🙂 şaka bi yana Nefes hanım denk getirdiği anlarda alkışlanıp, sevinç çığlıkları atınca epey sevindi, mutlu oldu… Oh dedik harika gidiyoruz!!

Kabullenme 2) Nahoş bir iş!

İşin nahoşluğu ise uğraştığınız şeyin pis bişiy olması ve uğraştığınız kişinin bundan bi haber olması. Evet hijyen önemli. Eğitimi verirken hele ki evde tek başınıza iseniz bu gerçek bir ciddiyet gerektiriyor. Çünkü az önce çişini yaptığı yere  az sonra elindeki kurabiye düşecek ve o kurabiye ağıza giderse ( güzelce temizlememişseniz) sıkıntılı konular sizi bekleyecek ( ööğkk) Dolayısıyla yer bezleri hazır bulundurulmalı. Popo silinen ıslak mendiller evin mümkünse her odasına, bir koşuda alınabilecek uzaklığa yerleştirilmeli. Ben yer bezlerinin yanına anında hijyen sağlayabilen hazır yer silme mendillerinde de kullandım. Ve olay anında ilgili kişiye(!) bir an bile arkanızı dönmemeniz gerektiği de bir gerçek. Bir başak burcu olarak bazen abartıyor muyum diye düşünsemde konu çiş ve kaka olunca barındırdıkları bakteriler gereği rahat olunmaması gereken konulardan biri diye düşünüyorum

Bu iki kabullenme ile yola çıkmak ve cebinize bolca sabır depolamak gerekiyor 🙂 Amaan canım çiş, kaka eğitimi işte derseniz ilk günden patlama ihtimaliniz çok yüksek !

Eğitimde hep söylenen ama bana uymayan konu ”Hoşçakal Kaka”

  • ”Kakaya bay bay deme” konusu hep konuşulur ama bana bir türlü gerçekçi gelmedi. Çünkü el sallayıp bay bay dedikten sonra o kişi yada şey hayatımızdan çıkmıyor. Mesela babaya da bay bay diyoruz ama akşam geri geliyor 🙂 İlk kakada bay bay dedirttim ama bay baydan sonra eliyle kokulu opucuk atarak , büyük bir çoşkuyla ugurladığını farkedince bu işten ben şahsen vazgeçtim :))))) lakin akşam olunca nerde benim kakam niye geri gelmedi diyebilmesinden korktum … yani kakaya niye kanka muamelesi yapıp el sallıyoruz kuzum? Sadece kaka gitti deyip kestirip atarak uğurladık kendisini, yeniden geleceğini bile bile 🙂

Birde bu işi çok uzatmamak en önemlisi, lakin çocuk hazır, sen de hazırsan genel deneyimler bu işin bir iki günde bittiği yönünde , ama gel gelelim günlerdir çiş ve kaka temizliyorsan, ilk gün lazımlığa yapan çocuk ikinci gün yapmak istemiyorsa bilki bir seyleri ya sen yanlış yapıyorsun yada o yanlış anlıyor. İkisi de mümkün 🙂 çok zorlama!

Peki Nefes hanım ve ben ne yaptık?

  1. gün çiş dedi gitti yaptı! kaka dedi gitti yaptı . Bir kaç ufak kaza dışında hersey harika ve on numaraydı. oo dedim yarın tamam bu iş…
  2. gün biraz isteksizlikle bir kaç kez başarılı sonuçlar aldık.
  3. gün lazımlığa sıfır kez , evin her yerine sayısız  çişleme şeklinde bir tablo ortaya cıktı.  Hatta lazımlığa otururken ayağa kalkıp, kakasını ayakta yaptı 😦  ve sonra yine oturdu. Benimle dalga geçer gibi!!

Sonuç olarak 19 aylıkken denediğim tuvalet mevzuunu 21 aylık olduğunda tekrarlamak üzere erteledim. Bu yazıyı yazmak içinse bir iki hafta bekledim. Bu bir iki haftada neyi yanlış yapmış olabilirim diye düşündüm, bolca okudum ve su sonuçlara vardım;

  • İlk günün başarısının heyecanı ile fazlaca çiş var mı kaka var mı diye sormuş olabilirim!! Bu onu sıkmış olabilir. Uzmanlar çok soru sormanın da problem yaratabileceğini söylüyorlar
  • 1,5 yaşından sonra deneme yapabilirsiniz demişlerdi, bende şansımı denedim. Erken diyebilirsiniz ama sinyal denen belirtilerin hepsini gösteriyordu . ( bezin 3 saat kuru kalması, çişini söylemesi vs vs )
  • Çişini yaptığını farkediyor ama bu söylerken bi yandan da yapıyordu. Sanırım senkronizasyon konusunda hazır olmayabilir. Zamanında yapamayınca da morali bozulmuş olabilir diye düşündüm.
  • Dönemin yaz olması itibariyle de gaza geldiğimi itiraf etmeliyim. Çünkü 2 yaşını doldurduğunda aylardan aralık olmuş olacak (!) Bir sonraki yaza kadar beklemek yerine şansımı denemek istedim.
  • Başak burcu titizliğimle de onu biraz ürküttüm mü acaba diye düşünmüyor değilim. Çiş yaptığında bağırmamak gerekiyor diye yüzbinlerce yazıda okusamda, durup dururken koltuğa doğru işeyen bir çocuğunuz varsa refleks olarak ”ayyyyy naapptınnnn” diyiveriyorsunuz :))) Ben ne kadar bağırmak istemesemde o bunu yanlış anlayıp korkmuş olabilir
  • Bir sonraki deneme için bu arada onu hiç zorlamayacağım lazımlık konusunda, ama denk geldikçe çişler kakalar buraya gidecek taam mı evladım gibi cici konuşmalarda yapacağım. Lakin herşeyin bir hazırlık evresi olmalı bence . 1. deneme öncesi bu konuyla ilgili kendisine bir bildirimde bulunmamıştım. Şok olmuş olabilir.:)

İşte bu işin #annededigin kişinin sabrını taşırması hem zorluğu hemde nahoşluğundan kaynaklı!! Bir de ufak tefek hatalarımızla olay hemencecik düğüm olabiliyor. Sıkıntıları büyütmemek adına ben 3 gün denenip tablo iyiye değilde kötüye gidiyorsa zorlamama taraftarıyım. İnstagramdan bu üç günlük macerayı paylaştığımda bir kaç uzmandan mesaj veya yorum aldım. Hepside sinyalleri aldıysam deneme yapmamın uygun olduğunu, erteleme konusundaki kararımında çok mantıklı ve doğru olduğunu söylediler. Bu yorumlar hem beni cesaretlendirdi hemde bu yazıyı yazmama vesile oldu diyebilirim.

Çünkü tuvalet eğitimi deyince hiç başarısız hikaye yok internette 🙂 Herkes pat diye bir gecede bırakıyor bezi. Kimi 4 yaşında kimi 3 yaşında ve sanki o yaşa kadar hiiiç denememiş ve hiiiç umursamamışça :))))) Lütfen paylaşalım. Denemelerimiz, özellikle başarısız olan deneyimlerimiz bu işe yeni başlayacaklar için süreci çok daha kısaltabilir. Ne dersiniz? Yorumlara sadece başarısız denemeleri yazalım lütfen :)))

Bir Cevap Yazın

