Annenin işi hep bunlar dimi!! Çünkü baba soğan cücüğü!!!

Geçenlerde Nefes hanım ile birlikte annedediğin ve baba kişisi ile şehirlerarası araba yolculuğu yaptık. Ulaşım ve araba içindeki konforumuzdan baba sorumlu. ( klima, müziğin sesi vs vs ) Ben daha çok kişiye özel (Nefes hanım) hizmetler görevlisi… Bu güzel görev paylaşımı ile yola çıkmışken gündüz gözüyle Nefes hanım’ın yolun 3 saatinde uyuması gerçekten benim görevimi hafifletip, arka koltukta bütün araç içi hizmetleri kendi lehime kullanmama müsaade etmişti. (Normalde 13 aylıkken tek uykuya geçti ve gündüz o tek uykuyu da maksimum 2 saat uyuduğunda göbek atıyoruz) O şarkı senin bu şarkı benim şöföre istek parça taleplerimi iletirken, bir sıcak oldu bir soğuk oldu diye klima ayarlaması triplerimle kendimi kızını Dominikte bırakıp Miami’ye gezmeye giden Şeyma Subaşı sanıyordum adeta… (annenin lüksü bu işte) Gel gelelim mola sebebiyle bebeğimizi uyandırıp bir alt değiştirme seansı yapmak gerekiyordu. Anne dediğin görev başına!

Tabiki önce tuvalet ve bebek alt değiştirme istasyonlarının tespiti için yalnız başıma keşfe çıktım. O da ne? Bebek alt değiştirmesi için ayrı bir bölüm yok! Nerde tabiki, bayanlar tuvaletinin içinde. Ee nasıl yani ya eşim yalnız başına kızımla seyahat ediyor olsaydı vs diye düşünerek odayı bulmak üzere tuvaletlerin olduğu bölüme girdim. Bebeğin altını değiştireceğiniz bölüm bütün tuvaletlerin hepsini geçip, tuvaletin en dip köşe noktasına kadar gitmenizi gerektiriyor. ( Kucağınızdaki bebeğin kaç kilo olduğu kimin umrundaki? Yada bebek arabasıyla o tuvaletlerin önünden ( bekleyen insanlar varken ) nasıl geçeceğinizi de kimse umursamamış! Anne dediğin herseye çözüm bulur nasılsa ulvi bir kişiliktir! Yaklaşık 15-20 tuvalet önünden geçip en sondaki bebek odasına gelmek üzereydim ki, yarı açık kapıdan bir paravan ile iç kısmın ikiye bölünmüş olduğunu farkettim, paravanın arka tarafında ne mi var? paspas ve kovalar!! Yok artık daha fazla dayanamayacağım diyerek tam gaz arabamıza doğru ilerledim. Arka koltuğun hem konforu hem hijyeni burdan çok çok daha iyiydi. Bu arada bu mola yeri gayet bilinen, istanbul- İzmir arasında tostu ve ayranıyla meşhur bir yerimizin yine yoğurt ve sütleriyle meşhur bir markasının mola yeri!!!

Kıyaslamak gibi olmasın demeyeceğim ve düpedüz kıyaslayacağım. Daha geçen hafta İtalya’nın güney sahillerine bir seyahatimiz oldu. Napoli’ye iner inmez bavullar gelene kadar tuvalete gideyim dedim. Bayanlar tuvaleti önünde 20 kişilik bir teyze grubu var. Felaket! Neyseki güney İtalyanlar dünyanın en sıcak ve konuşkan insanları olduğundan erkekler tuvaleti önündeki görevli bana doğru konuşup, burayı kullanabilirsiniz dedi. E durum acil olunca pek öyle erkek -bayan tuvaleti diye ayırmam. Tamam dedim hemen. En sağ taraftaki tuvaleti kullanabileceğimi gösterdi. Kapıda bebek arabası işareti vardı. Tabi ben şok! Nasıl yani burası erkekler tuvaleti değil mi? Ne işi var bebeğin burda ? ( Bir anne olmama rağmen sevineceğime, böylesine şaşırmak!) Girdim tam sebebi ziyaretimi gerçekleştirecekken, gözüme duvara sabitlenmiş olan bir oturak takıldı. Başladım incelemeye… tabi fotografını da çekmeyi ihmal etmedim. 🙂

baba kız

Otobuslerdeki gibi oturağı indir, otur mantığıyla yapılmış, bir de kemeri varki çocuğunuzu oturttuktan sonra eğilmeye çalışırsa düşmesin. (Malum siz o sırada başka şeylerle uğraşıyor olabilirsiniz). Çünkü oturak çocuğunuzun ayaklarının yere değmeyeceği yükseklikte yapılmış. İşte ben böyle hayran hayran bu aparata bakakaldım. İşlevinin güzelliğine mi şaşırayım, yoksa biz de yalnız erkeksen çocuğunun altını bile değiştiremezsinden, birlikte tuvalete girmeyi bile düşünen mantığa geçtiğimize mi şaşırayım. Bilemedim. 😦

İşte bizde olmayıp Avrupalılarda olan ne biliyor musunuz? Görgü, saygı, okumuşluk zart zurt diil. DÜŞÜNCE! Çünkü sadece düşünmekle bile anne dediğin kişinin neye ihtiyacı olduğunu kestirebilmek çok kolay!! Saygıyı  filan geçtim ben ya!! Azıcık düşünen insan olsun yeter bana! Milletimin her türlü şeye çok kıvrak zekalı çözümleri oluyor da bunu neden akıl edemiyoruz? Lafım tüm sosyetik gözüküp bebek odalarında popomuzu bile döndüremediğimiz küçüklükte dizayn eden avmlerin yetkililerine!!! Tuvaletleri bal dök yala mantığıyla temizleyip bebek odasındaki çöpün yarım saate ne hale gelebileceğini düşünemeyen mekan sahiplerine!!! Bari şundan yaptırın, koyun tuvaletlere filan. Bak sizin yerinize düşündüm ben.

Hem elin avrupalısını kıskanıyor, hasetleniyor hem de biz de niye yok bu düşünce diye uyuz ola ola bugünü de bitiriyorum. Bakalım yarın neler görecez!!

 

Bir Cevap Yazın

