Bebek geliyoor, hazır mısın?

Tebrikler hamilesiniz! lafını duyar duymaz hazırlıklar başlar! Odası, beşiği, kıyafetleri ve onun için lazım hersey! Derken sıra halihazırda oturduğunuz evinize gelir? eee haydi toplansın ortalık… HAYIR! Toplanmayacak o ortalık… Bebek kişisi yeni bir ortama geliyor. Bunu bilmeli ve anlamalı. Yoksa bi bakmışşsın çocuk ilkokula giderken salonun ortasında ev ödevini yapıyor. Sonra dersin ki ”ay napalımm sevmiyor odasında oturmayııı” sevmez tabi!… 🙂 ” ay nolcakk, feda olsun herseyim ona, dağıtsın evimi amaaan” vs gibi laflarla kendimizi memnun ediyoruz aslinda. Tabi ki cocuklarimiza canimiz feda, fakat onlara haklarini ozgurluklerini baskalarini kisitlamadan yasamalari gerektigini de anlatacak ogretecek olan bizleriz! Tabiki ara sira evimiz dagilacak, ama sonra birlikte toplayarak ogretecegiz.

Hooşgeldin bebek!

Bebek dünyaya gelmek üzere hazırlanırken içinde bulunduğu ortam karanlık, sıkışık, ıslak  ve sessiz bi yer… Sen aynı ortamı sağlamaya hiç çalışma bence, hiç hoş olmaz  🙂 Merak etme o da çıktığı an içinde bulunduğu yeri ne olursa olsun muhtemelen çok sevecek. Çünkü hiç bir hazırlık olmasa  bile sen varsın orda 😉

Peki ne yapacağız? Yeni dünyasını ona bolca anlatıp öğreteceğiz. Ona zarar verecek seyler haricinde hiçbirşeyi kaldırmayacaksın ortadan. Belki düşürecek, bir gürültü kopacak. İki.. üç… anlatacaksın.. Sabırla. Tabiki anneannenden kalma antika vazoyu ortada bırak demiyorum. Hem ona hem sana zarar. Ama örtüler, mumluklar, süsler ilk başta ilgisini çekiyor, alıp kurcalamak istiyor. Ama inceleyip ellemesine izin verirsen, 3- 5 kezden sonra bakmayacak bile. Sen ona ilk dokunduğunda çığlık kıyamet bağırırsan, o zaman her salona girdiğinde ilk oraya koşmaya başlayacak. Doğanın kanunu bu 🙂 kaçırılan kovalanır. Sende başlayacaksın hepsini kaldırmaya. Sonra onların yerine içerden oyuncaklar gelecek…

bebek-geliyor
koskoca ev varken, bu oyun parkında mı oturcam yahu????

Peki ama neden kasacağım böyle, bıraksam cümbüş şekline yaşasak ne olur?  Ben dağınık da severim, diye düşünebilirsin…ama işte her enteresan davranışın çocukluktan gelme olduğunu uzmanlar da söylüyor. ”Uzan bakim şuraya çocukluğuna dönelim” diyen psikologu hepimiz tanıyoruz değil mi?

Her istediği olan çocuklar ilerki hayatlarında nasıl duvara tosluyor görüyoruz. Belki sen ona maddi imkanlarınla, süpürge ettiğin saçınla en iyisini en harikasını veriyorsun.. ne şahane…

Peki ilk kez sevgilisi tarafından terkedildiğinde ne yapacaksın? sen mi alcan mı yenisini?

Hani şu ‘ya benim olacaksın ya gara topraaagıınn’ mantığında sevenler var ya… işte onları kim yetiştiriyor acaba? Tabiki anne dediğin ! Adam bıçaklamış onu terkeden sevgilisini 3 yerinden! Annesi de tv de diyoki, ”ah ben onu nasılda özenle büyüttümmm, yavrum nasıl yaptı böyle bir şeyi anlamıyorum”  Anlamazsın ki teyze. Adam ne istese alıyor 3 yaşından beri .Öğretmemişsin ki?? ( 3 yaşından  öncede muhtemelen düzgün konuşamadığından isteyemiyor yani 🙂

Yada dışardan gelen başka başka bir sürü tepkiye karşı nasıl davranıp nasıl başaçıkacağını nasıl öğreteceksin?? Evet tüm bunların eğitimi önce evin içindeki eğitimle, bebek  emeklemeyi keşfettiği anda başlıyor…

  1. O çocuğa bir odası olduğunu, kişisel alanının bu oda olduğunu
  2. Evin diğer alanlarının ortak kullanım alanı olduğunu ve saygılı davranması gerektiğini
  3. Anne-baba odasının anne -babaya ait olduğunu öyle zırt pırt girilmeyeceğini

SEN zamanında anlatmazsan… paşa paşa salonda oturursunuz şimdi ailecek.

Tabi burda hemen sesler yükselecektir. ”Ay zaten akşamları iki saat görüyorum çocuğumu!”

Evet bu da günümüz çalışan ebeveynlerin sorunu…  Yani bu senin sorunun. Hem yandan yandan survivor izleyip bir yandan cocuğunla ilgileniyor olmakla vicdanını rahatlatma canım 🙂

Hadi bakalım şimdi herkes odasına :)))

 

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s