Annelere 3 bilinmeyenli denklem?!?

#annededigin için emzik-biberon-meme üçlüsü ne zor kararlar silsilesi imiş meğer… Emme güdüsünün yegane araçları… Gelin hepsinin artı ve eksisine bir göz atalım. Konuşalım, tartışalım…

1-Emzik ; alsa bi dert almasa bi dert

Emzik alan bir çocuk annesi olarak bazı durumlarda şuan emzik almasa napardık??? dediğim çok olmuştur. Çılgın ağlama krizlerinde en büyük yardımcımız, sürekli mızırdanan çocuk susturucusu, yüce icat! Evet, emzik candır! Peki ya sonrası… Emzik emmenin damak yapısını bozduğu rivayetleri, ‘ah bizimki ortaokula kadar emzik emerdi, bir türlü bıraktıramadık’lar.. insanı bilinmezler diyarına sürüklüyor. Bebeğimi sakinleştirdim derken acaba damak yapısını mı bozdum? Yoksa psikolojisini mi? diye de düşün dur…

Ben çok okuyup çok da araştırıyorum ama şunu farkettim ki neyi araştırırsan araştır, iyi diyen 50 kişi varsa kötü diyen de 50 kişi çıkıyor internette 🙂 Peki ne yapıyorum ? Bir sürü bebek ve bir sür anne var, mümkünse sizin tarzınıza ve bebeğinizin tipine yakın annelerin tavsiyelerine 5 puan değeri verin diğerlerine 1. Terazide kesin bir taraf daha ağır basacaktır 🙂 Nede olsa Nefes hareketli bir bebek, çok nazik ve kırılgan bebeği olan bir anneyle benim tercihlerim ve uyguladıklarımın aynı olmasını bekleyemeyiz öyle değil mi?

İngilizcesi ‘pasifier’, ‘yatıştırıcı’ bizde neden emzik?.. Çok fazla detaya giremeyeceğim bir takım dil bilim ıvır zıvırı sanırsam. Lakin sakinleştirici/yatıştırıcı bence gayet uygun ve net bir tabirmiş 🙂 Biz evde ‘susturucu’da diyoruz ama Nefes hanım’a ayıp olur sonra alınır bize hiç konuşmaz diye bu sözcüğü kullanmamaya çalışıyoruz ebeveynleri olarak :))) çok bilinçliyiz dimi? öhöm öhm 🙂

emzik
Aliym mi emziği? yoksaaa?? 🙂

2-Biberon ; Alışırsa naparım?

Bebe doğar, büyümesi için süt lazım, bazen anneden gelir, gelsede bazen tam verimli gelmez, destek gerekir. İşte bu destek neyle verilmelidir? Aaaa biberona alışan bebek anne memesini reddeder durumu ortaya çıkar. Buyur burdan yak. Bunun sebebini araştırınca pek de öyle bilimsel şeyler çıkmıyor karşınıza, olay çok basit. Biberondan çekmesede fışır fışır akan süte alışınca, anne memesinden çekiştirmek işine gelmez. Bebemiz dünya hallerini çabuk öğrenmiştir. Herşeyin kolayına hemencecik alışır küçük insan bünyesi. Peki hem yardan hem serden vazgeçmeden nasıl süt vereceğiz? bu konuda benim en büyük yardımcım bir tane anne memesi gibi çekmeden sütün gelmediği biberon almak oldu. İnternetten kolayca sipariş de veriyorsunuz, normal biberonlarla hemen hemen aynı fiyat. Zaten ilk aylardan sonra anne sütünü emmek konusunda uzman olunca normalmiş anne memesi biberonuymuş farketmeden dayadık gitti 🙂 Tabi bu sorunlarda bebeğinizin tipi çok önemli. Nefes biraz toroman ve hırslı bir bebeydi. Emme işini sorunsuzca halledeceğine inanınca her türlü biberonu verdik kendisine. Ama eğer bebeğiniz biraz nazlı veya kibar bir bebeyse (:)) anne memesi biberonuyla devam ediniz. Bizim aldığımız riski almayınız. Kibar bebişiniz kolaya kaçmak isteyebilir. Hakkıdır da…

3- Meme; Sütüm var mı?

Aslında ilk ikisinden de önce bunu yazmak lazım ama ben genelde önemli olanı finale bırakan bir insan olduğum için bu konuyu sona sakladım 🙂 Süt doğumdan hemen sonra gelebilir, iyi de olur ama gelmek zorunda değildir. Çoğu kişide de foşur foşur çoşmaz. Bir damla gelende sütüm geldi der, dolup taşanda geldi der. Doğrudur. Peki önemli olan nedir?

Önemli olan sizin sütüm var mı? yok mu ? az mı ? çok mu? diye soruları dakikada 1500 kere kendinize sormamanızdır. Lakin o bir damla gelen süt, siz bu sorulara gark olmazsanız saatler içinde zaten artacaktır. Ama ziyaretçilerin anlamsızca  sütü geliyor mu soruları? insanı strese sokabilir. Muhattap olmayın, kaale almayın derim 🙂 Sütün var mı diyene ; ‘var anam vaaar hepinize yeter, noldu kahvene mi koycan?’ deyin 🙂 Hem hoş bir anınız olur, hemde millete eğlence. Aaamaaan hormonlardan diyivermişim dersiniz. Çünkü siz an itibariyle #lohusasınız. Hani adam öldürsen suçun yarı yarıya iner. O kadar takmayın milleti.. Sonra olan sütünüzden de olur, bakakalırsınız öyle memenizi sıkıp sütün gelsinn diye uğraşan hemşireyle 🙂 Şaka bi yana bu da gerçek. (şahitler var, gerçek hikaye)

He bu arada;

  • sütün miktar olarak azlığı ve çokluğunun hiçbir bilimsel şahaneliği yoktur.
  • Sütü en çok gelene madalya verilmemektedir.
  • Sütünüz çok az ve çok yağlı olabilir çocuğunuz azıcık sütle toraman olur, ya da bol ve sulu bir sütünüz vardır çocuğunuz kilo alamaz 😦 O sebeple bu kedi kuyruğunu kovalar gibi kendi kendini sürekli etkileyen süt var mı sürecine çok da takılmayın. Lakin sütünüz olmasada bir sürü çözümü var….
  • Bazı kitaplar bebek ağlaması duyunca süt üretiminin arttığını söylüyor. Ben pek inanamadım ama bilim güzel şey tabi 🙂
  • Onun yerine şunları yapın mesela… Güzel şeyler düşünün, mutlu olduğunuz anları, eşinize ilk aşık olduğunuz yeri, en sevdiğiniz yemeği yediğinizi, hatta açın en sevdiğiniz şarkıyı … O süt gelmezse noliiym!!! 🙂 Ne yenilen dereotunda geliyor o süt ne de nutelladan .. Aslında kafanızdaki mutluluk hormonundan direk memeye gidiyor 🙂

Konu meme ve emzirme olunca #annedediğin kişinin  söyleyeceği daha  çok şey var… Bunlar şimdilik ilk kuple olsun..

devamı gelecek…

Reklamlar

2 thoughts on “Annelere 3 bilinmeyenli denklem?!?

  1. İlginçtir bizim 2 çocukta emzik kullanmadı ne yaptıysak almadılar sanırım biz beceremedik ama herkesin korkulu rüyası haline gelen emzik bıraktırma durumunu gördükçe şanslı olan bizmişiz gibi hissediyorum 😇

    Beğen

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s