Lohusa mısın tatlım?

Doğum yapmadan önce hayatımda çok da bir önemi yoktu bu kelimenin. Doğum yapmış kadın anlamına geldiğini ve tadı enteresan bir şerbeti olduğunu bilirdim sadece. Meğer içeriğinde ne buhranlar ne tarifsiz hormon girdapları varmış…

lohusa-serbetim
Bu da şerbeti..

Lohusalık 40 gün sürer derler. Bu 40 gün yeni doğum yapan kızımız el bebek gül bebek el üstünde tutulur. Ama bu bile bazen yetmez, erken menopoza girmiş gibi hersey şahaneyken bile ‘ ayyhhh daraldım ben burda” diyip kalkıp giderse bilin ki lohusadır 🙂

Peki lohusa kafası dediğimiz şey nedir? Doğum öncesi vucutta pik yapan hormonların doğumla birlikte yerle bir olmasıdır. Bi nevi şok durumu! İşte bu sebeple şoka girmiş insana yapılmaması gereken, söylenmemesi gereken bazı şeyler olur. benim için en önemlisi olan bazılarını buraya not düştüm.

1-Sütün geliyo mu?

Bir tek bizde mi var bilmiyorum ama, sormuş olmak için soru sorarlar.. Gelmiyo desem napcan? Sen mi emzircen? Aaa yoksa akıl vercen dimi? Ama canım bana akıl verince kalanı sana yetebilcek mi önce ona bi bakalım dimi?? Bu sorunun 1. derece akrabalar haricinde sorulması yasaklanmalı! Bi de sevimsiz yani komşu teyzenin arkadaşıyla sütümün gelip gelmemesini konuşmak? Öyle diil mi yahu?

2- Ye ye süt yapar!

Sen ne bulursa ye de, vucüt içinden istediğini alır sütü yapar mantığı 🙂 damızlık dana sanki vucut 🙂 Süt yapar diye lohusaya anlamsız şeyler yedirmek adettendir. Mesela ben dereotu yemem, meğer süt yapıyormuş. Hay allah … Sütüm olmasına rağmen dereotu yemem istendi. Tiksinmekten, olan sütümde kaçacaktı :))) herşeyi yiyince süt yapmadığı gibi, sevmediğin şeyi süt yapsın diye yemek de bir o kadar itici!!!

3-Kime benziyor?

Bebeği ille de anne yada babaya benzetmek adettendir. Gelen bütün misafirler öyle güzel sallamasyon yapıyor ki gülmemek için zor duruyorum. Mesela beni yorgun vs görenler bana benzetiyor ki sevineyim, mutlu olayım, züğürt tesellisi yaşayayım… 5 yaşında olsam belki canım da o ‘ kızcığız sivinsin’ gülüşü hiç oldu mu sana? Bir de işin şöyle durumu var ki hamile arkadaşlarımdan da duyuyorum;  ‘9 ay taşıdım karnımda bana benziycekk tabiii!!!’ O ne yahu? Kendine neden kamyonet muamelesi yapıyosun ki? kamyonetiyle pazara karpuz taşıyan amcaya bak bakalım karpuza mı benziyor 🙂 Bendeki mantık şuydu; Yıllarca aynada kendime baktım, kaştı gözdü makyajdı derken ayna karşısında yıllarım gitti diyebilirim. Şurda aşık olduğum, yüzüne bakmaya doyamadığım bi adam var, yakışıklı da kereta! Ona benzese ne güzel olur. Bak bak doyamam dedim. Sonuç ne mi ? Valla bence Nefes hanım aynııı kayınvalidem… Herkes ne yalakasın diyo afedersiniz, ama benziyo valla. Bakıyorum arasıra o muzur bakışlar, komik gülüşler filan :))) Kaynana demedim farkettiyseniz lakin severim kendisini, birlikte epey eğleniriz…. eee nolcak şimdi eve gelenlerin tahminleri patladı. Zaten herkes sallıyo bence, hiç sempatik diil. Hele ilk 20 günde eve gelenlerin o buruşuk suratı bana benzetmeleri hepten saçmalıkkk…

4-Doğum kilolarının hemen gideceği sohbeti

Helllooooouuuu?? Canım daha karnımın şişi inmedi. Sen neden bahsediyon haa? hadi kaldır o koca poponu ve evimi terk et! demeek gelsede içinden oturup dinliyosun öylece 🙂 Ayy bi de en bomba sohbetler ‘normal doğum zaten en sağlıklısı’ diye başlayıp geldiği evde doğumun sezeryan olduğunu öğrenince ayy şimdiki doktorlar çok uzman zaten ha sezeryan ha normal doğumm canımmm diye kıvırmacılar :))) En çok onları seviyorum. malum doğuma 2 gün kalana kadar normal doğum yapacağımı sanan ben, son gün malum nefes hanımın tombişliğiyle sezeryana dönmüştüm ama bundan çoğu kişinin haberi sonra oldu :))) çalışmadan gelincede patladı bir çoğu tabi. Hele hazır cevap olmayanlaaar ; onlar hemen anneme donup; poğaçayı siz mi yaptınız? tarifini alabilir miyim diye sohbeti çevirdi 🙂 ama benden kaçmadı tabiiiii…

Lohusalık, hamilelik, bebek bakımı hepsi kişiye özel aslında… Bu liste daha da çoğaltılabilir… Sayfalar olur hatta ansiklopedisi çıkar. Ben sadece olmazsa olmazlara değindim. Gerisi sizden 😉

 

Bir Cevap Yazın

