Uyku şarkınızı seçtiniz mi?…

Uyku eğitimi için çok yöntem var.. İlk denediğim yöntem; bizim evde bi ara kocamdan çok adı geçen Tracy ( tracy hogg) idi. Yatır kaldır yöntemi.  Bunun detaylarını ilerleyen günlerde yazacağım.

uyku-egitimi-9
8 aylık tracy hogg bebesi 🙂

Tam 1 yaşına gelirken artık bizimki yatağında uyumaya başlamıştı kiiii… Meşhur yılbaşı tatilimiz çıkageldi. Anne dediğin bir tatile ihtiyaç duyunca kocası onu Berlin’e götürdü. pek de şahane oldu. Ama döndüğümüzde ne eğitim kalmıştı ne uyku 😦 Zurnanın zırt dediği yerdeydik. Hatta şöyle izah edeyim; uyku eğitimi, günlük bebek rutini, sağlıklı ara öğünler filan… Kitap gibi çocuğumu büyüten ben; patlamıştım!!

En başa dönmüştük. Hatta en baştan bile geriye. Prensip olarak hiçbir zaman Nefes’i yatağımıza almadık. Neden diye soranlar için bunu hiçbir uzman önermiyor, çok  da güzel sebepleri var. Ama işte o cocuk gece 3 te uyanıp yanağını yanağıma koyup bana sümük misali yapışınca ikimizde uyuyamadığımızdan onu alıp yatağa getirmeler başladı. Tabi ardından kendimce bin türlü söylenmece. ”Vay efendim rutini bozduk”, ” ya bizimle uyumaya alışırsa” vs vs..

Ve tekrar uyku eğitimi arayışları başladı.. Bu sefer yatır kaldır ilk seferki gibi güzel sonuç vermediğinden Kim west’in yataga bırak, yanında takıl, yavaş yavaş uzaklaş yöntemini uygulamak istedim. Bu yöntemi de nasıl uyguladım, uyguluyorum yeni bir yazıda anlatacağım. Şimdilik bu uyku yöntemlerinin yanında çerez niteliğinde olan şarkılar ve ninnilerden bahsedeceğim. Bu arada her çocuğun  müzik zevkinin kendine özgü olduğunu söylemeye gerek yok sanırım. Ama sizde her gece uyku öncesi bugün hangi şarkıyı söylesem diye repertuar yapıyorsanız aşağıdakilere bir göz atın derim 🙂

Ninniler

1- dandini dandini dastana;

Benimde bir ninni arayışım oldu tabi Nefes doğduğundan beri. Hangisini sever, nasıl kapanır o gözler?? Klasiklerden başladık… Ama biraz husrana da uğradık.. Mesela Nefes ”dandini dandini dastana’ bebeği olamadı hiçbi zaman. Bu ninniyi sölediğimde sanki ne demek istediğimi anlamıyormuş gibi daha da dikkat kesilip, bazen kaşlarını kaldırıp filan bakardı bana. Tabi ne dediğimi kendimde anlamamış bir insan olarak afedersiniz beni bi gülme tutardı 🙂 uyut uyutabilirsen… Ama bazen bu ninniyi böyle içli bir uzun hava niteliğine büründürüp, sözleri de agzımda geveleyerek yumuşattığımda gözleri kapanıveriyordu… Yani şarkıya bayaa bi cover yapmam gerekiyordu beğenmesi için 🙂

2-fış fış kayıkçı

Bu ninnide de önemli olan fışş fışşşş kısmındaki ŞŞŞŞ harfleri.. yani çok da önemli bir tınısı yok 🙂 lakin şşşş şşşş demekten diliniz damağınıza yapıştıysa denenebilir 🙂

3-Benim annem güzel annem*

Sanırım anneye de motivasyon verdiğinden olsa gerek ikimizde bu ninniyi çok sevdik 🙂 Favorilerimize ekledik. özellikle zor geçen gündüzlerin akşamında ‘benim annneeeeğğm güzel aaağğğnnnnnneeeeeeğmm’ diye gözümde bir damla yaş ve sinir bozukluğu boşalması yaşayarak, içli içli söyleyerek uyu(tt)duk 🙂

Şarkılar:

1- İlk keşfim öncelerden severek dinlediğim bir şarkıydı. Anne olunca da yahu dandini dandini şart mı ? Açayım şurdan romantik bişiy diyerek farkettiğim, çok yumuşak içimli bir şarkı oldu.Siz de  Sarah McLahan- Ice cream  şarkısını Dinlemek için tıklayınız! Buradan bebeğinize de dinletip müzik zevkini yoklamanızı öneririm. Özellikle arka fondaki çıs çıs çıs sesleri ile gözzzlerrr kayıyoooorr….

uyku-egitimi-12
Bakınız çıs çıs çıs sesleri ile kendi kendine kendinden geçen Nefes hanım…

2-Listede 2 numara Mustafa Sandal- beni ağlatma 🙂 yıllardır çok sevdiğim bi şarkıcıdır. Sesi bir Pavorotti değil biliyoruz, ama onun o çatallı ve gizemli sesiyle söylediği şarkılar insana bir huzur vermiyor mu 🙂 Nefes’e de huzur veriyor olmalı ki, Mustafa Sandal’ın her türlü slow parçasıyla gözler kayııyoooor !

3- Şimdilerde ise ‘hanging tree’ ile uyuyor…( Hunger game/ Jennifer Lawrence’ın sesinden 🙂 Evet sözleri biraz çocuklara göre değil ama anlayabildiği yaşa kadar söylemekte zarar görmüyoum. Şarkının linki aşağıda, hem de sözleriyle olan versiyonu koyuyorum, keyifli dinlemeler 🙂

hanging tree’yi benim sesimden dinlemek ve nasıl uyuttuğumu görmek için tıklayınız.. 🙂

Bu video yeni bir şarkı bulmanın heyecanı ile kocaya çekilen videodur. Gözlerdeki mutluluk ve dandini dandini cover versiyona dönmeyecek olmak nasıl da gözlerimi parlatmış 🙂

eee sizde hangi şarkılar, türküler, ninniler var??

uyku-egitimi-8

Bir Cevap Yazın

