Bebeğiniz için almanız gereken ilk 5 ve son(!) 5

Bebek ihtiyaç listeleri var. Hamileyken girdiğin bebe mağazalarında eline tutuşturuveriyolar ki gördüğün an  heyecandan oracıkta bir an önce doğur !

Liste bir de aylara ayrılmış, kimisi ilk üç ay için, kimisi 6. aydan sonra lazım neyseki.. Listeyi bu şekilde hazırlayanlardan Allah razı olsun. Hani ilk üç aydakileri alcan, taksitleri biter bitmez öbür ayın malzemeleri için alışverişe çıkcan… Valla bir çoğunun bebek malzemesi üreten firmalar tarafından atmasyon olduğunu hissediyorsun zaten listenin uzunluğundan. Ama Nasrettin hoca misali ‘ya tutarsa?’ diye de düşünüp hangilerini almalı hangilerini  pas geçmeli kısmına geliyorsun. Bir de buna hamilelik hormonları filan eklenince ciddi sıkıntı olabiliyor 🙂 ( heleki benim gibi başak burcu olanlara ve özellikle kocalarına sabırlar diliyorum! Neyse ki ben tecrübeli arkadaş tavsiyeleri ve kendi hormonlarımdan bir mix yaptım 🙂 sonucu burdan paylaşmak istedim. Ola ki etrafınızda doğurmuş kimse yoksa  diye tecrubelerimi şuraya bir yere bırakıyorum.

#annedediğin top 5

1. At yemliği şeklinde önlük

Özellikle blw yapanlar için olmazsa olmaz bişiy. Onu taktıktan sonra isterse evin içinde dolaşarak biskuvi yesin, etrafa zerre kırıntı düşmüyor 🙂 Şahane bişiy. Ben Amazon’da gördüm ve resmen aşık oldum. Sipariş ettikten 20 gün sonra kapınızda. Türkiye’de bu kalite ve bu fiyattakini bulamadım. Yoksa bez önlüklerle yoğurt bile yedirirken önlüğü pas geçip kucağına damlıyor ya, delirmemek elde değil.

 

2. Katlanabilir banyo küveti

stokke-katlanabilir-kuvet

Bebek alışverişi yaparken o heyhüla gibi şeyi evin neresine sokacağız diye düşünüp duruyordum. Bir de bebeği hergün yıkayacağınız düşünülürse 🙂 Dolabın tepesi, yatağın altı, kapının arkası.. yok olmaz hiçbirine sığmaz bir boyut. Taa ki aşağıda resmini göreceğiniz zibidiyle tanışana kadar bu soru kafamı kurcaladı durdu. Markasından ötürü fiyatı pahalıdır diye düşünmeyin, zira normal katlanmayanlarıyla arada 20 lira filan var. E bu fonksiyon için değer bence 🙂 Banyo sonrası katlayıp banyoda istediğiniz araya sıkıştırabiliyorsunuz.

3. Biberon ısıtıcı

Emziren anneler pek işimize yaramaz diye düşünebilir ama eninde sonunda o süt bitiyor 🙂 Dolayısıyla sadece süt ısıtmak için değil, buz çözme fonksiyonu ile de imdadınıza yetişen bişiy.

4.Ev patiği

"Babam beni boyle begenir mi?" pozu 😻😻#ask #ilkask #babakizaski #love #fatheranddaughter #nasildabiliyorsuslendigini @onattutenler

A post shared by 💝Sen annesin, kesseler acimaz! (@annededigin) on

Büyüklerimiz demiş ki başını serin tut, ayağını sıcak. İşte o misal ilk aylarda yerlerde sürünen, emekleyen, koşturan, zıplayan ve her şekilde yere sizden daha yakın olan yavrunuzun ayaklarının üşüyüp üşümediğini dakika başı kontrol edemeyeceğinizden giydirin şirin bir uludağ kar botu görünümlü ev patiği, dolaşsın evin içinde Ahu Tuğba gibi 🙂

5. Anne memesi tarzı biberon

 

medela-anne-memesi-biberon

Emzirmek önemli, ilk 6 ay anne sütü. Burda hemfikiriz. Fakat sütü gelmeyen var, bi gelip bi gelmeyen var, sütü yetmeyen var, işte arada sütü sağıp anneanne yada babannenin vermesi gereken durumlar var, var da var… Özetle normal biberonlar sıvıyı fışır fışır verdiği için bebeği tembelliğe alıştırması korkusu da var! Anne memesine benzeyen, bebek çekmedikçe akmayan bir biberon kenarda bulundurmak şart. Süt ne zaman azalır ne zaman biter belli olmaz, olduğu anda nöbetçi eczanede bu biberonu aramak ve panik olmamak için alın koyun köşeye. Süt işi bu şakaya gelmez 😉

Peki ya…?

Cam biberon? çok isteyip, kısmet olup da alamadığım şimdilerde ise zerre pişmanlık duymadığım bir malzeme. Plastik olmasın biberon, cam sağlıklıdır diye düşünsek de, kaynar sıcaklıklarda sıvılarla temas etmediği sürece plastik (özelliklede bpa içermediğinden) o kadar da zararlı değil. do not panic!

Diş kaşıyıcı?siz almasanızda bir şekilde hediyelerle vs evin içine girmesi muhtemel bişiy. Ama bilinki bebekler her türlü malzemeyi diş kaşıyıcı olarak kullanıyor zaten.

Sterilizatör? Valla ben kaynattım herşeyi. Bunu da ya mutfağı toplarken ya yoğurt mayalarken organize ettim. Onlar kaynadı ben işlerimi hallettim. Sonrasında kurumaları için bıraktim ve ta daa!!! ertesi gün kullanıma hazır emzikler ve biberonlar vsler… Sterilizatör nasıl zaman kazandırıyor veya fazladan ne yapıyor, beni ikna etmek isteyen varsa yorum kısmına yazsın 🙂 Mikrodalga ile steril edenleri zaten anlayabilmiş değilim, steril malzeme vereyim derken mikrodalgalara maruz kalmak(!) kaldı ki evime bile sokmadım ben o mikrodalga şeysini, bırak ki çocuğun eşyalarını onunla steril edeyim.

Uyku tulumu? Çok gerekli sandık, gece üstünü örtmüyo malum zamane bebeleri. Kime sorsan ay bizim çocuk örtünmüyo da! serzenişiyle karşılaşıyosun, anlaşılan herkesin bebesi aynı. Gittik aldık tulumu, ama bizimki meğer ateşliymiş, kan ter içinde kalıp bir de uyluları bozulmasın mı! Tövbe diyerek kenara attık uyku tulumunu, belki karlı geceler veya kalorifer bozulursa kullanırız 🙂 e anneanneler sobalı evlerde büyürken mothercare’in uyku tulumu mu varmış ki?? 🙂

Kirli torbası? Bu da değişik versiyonları olan, hatta nevresim takımı ile bir örnek olanını bile gördüğüm ve neden satınalmak gerekir bilemediğim bir parça 🙂 Bebeğinizin odasının renklerinde bir yastık kılıfınızı gayet de güzel kirli torbası olarak kullanabilirsiniz 🙂 Zaten içinde kilolarca kirli birikmiyor 🙂

Daha yazsam roman olur ama bence ilk etap için ilk 5’i hazır edin, son beşe bulaşmayın derim.

Sizlerinde gerekli yada değil gördüğünüz parça varsa yorum kısmına eklemeyi unutmayınnn 😉

Bir Cevap Yazın

