Doğum lekesi niye olur ki?!!

Leke dediğin çitilenir, leke dediğin  çamaşır suyuna bastırılır 🙂 Ama bu leke öyle bir leke ki gördüğünde böyle için bir hoş olur, dünyanın en tatlı lekesidir o!

Sevilen lekelerle ilgili Nefes doğana kadar hiç bir ilgim ve bilgim yoktu. Hatta doğduğunda da pek bir bilgimiz yoktu. Çünkü doğduğunda doğum lekesi yoktu !!!! Ay nası sonradan oldu hastanede karışmış olmasın demeyin, çünkü bizim doğum lekesi tam 20 gün sonra ortaya çıktı ve ve yaklaşık 15 gün içinde daha da koyulaştı 🙂 Evimize gelen dostlarımız farketti hem de ” aaaa bu kızın doğum lekesi varr ne şirinnn” dediklerinde eşimle birbirimize şaşkınca  ve birazda korkuyla baktığımızı hatılıyorum!!

kayip-balik-nemo-2

Doğan her 100 bebekten 10’unda doğum lekesi oluyormuş meğer. Oldukça yüksek bir oran bu! Tabi şekli de önemli 🙂 Kızımın göğsünün hemen üstünde bir balık  şekli var, hemde öyle sarıkanat, çupra filan diil yani bildiğin kayıp balık nemo!!! 🙂

kayip-balik-nemo

Tamam böyle çizgileri filan yok canım, turuncu da diil 🙂 Ama bildiğin bu balığı andıran bir şekil. Hemen doğum albumunu açtık baktık. Hiç bir fotoda en ufak bir iz yok! Ama doğumdan sonra hiçbir yerde 5 dakika bile yalnız bırakmadığımız için karışma ihtimali de yok neyseki!! Meğer doğum lekesi doğuştan olabildiği gibi bir kaç hafta içinde de oluşabiliyormuş. Neyse ne olduğu önemli diil tabi de nasıl olduğu önemli? Başımıza gelince araştırdık biraz. Yok efenim komşunun bahçesinden izinsiz bişey almış mıymışım? Yoksa canım birşey istemiş ama yiyememiş miyim??? Yoksa bişeyler mi almışım bi yerlerden izinsiz ? Gibi gibi bir sürü rivayet var bu konuyla ilgili… şimdi gelin birlikte inceleyelim bu durumu;

1- Komşunun bahçesinden bişey almış mıymışım?

Balık bahçede yetişmez, ola ki komşumun bahçesinde akvaryum var, manyak mıyım karnım burnumda bahçeye girip ordan elimi sokup balık alıcam?

2-Yoksa canım birşey istemiş, yiyememiş miyim???

Valla balığın anavatanı Sarıyer’de oturduğum için her yer balık, hamileyken de haftanın en az 4 günü balık yiyordum 🙂

3-Yoksa bişeyler mi almışım bi yerlerden izinsiz ?

He evet, Bostancı iskeledeki balıkçıların ordan geçiyordum, atıverdim cebe bir tanesini 🙂

Valla konukomşunun türettiği bütün ”doğum lekesi oluşumu” varsayımlarını çürüttüm. lakin bizimkinin sebebini bulamadık. :)))

Siz de varsa  daha başka öneriler,  yorum olarak yazınız, daha detaylı araştıralım 🙂

İnternette doğum lekesi nasıl çıkar diye de bir sürü yazı var, ama bu kadar şirin ve kişiye özel bir mühür  niteliğindeki izi sildirmeyi biz hiç düşünmedik, büyüyünce  isterse kendisi uğraşsın.

Bu arada Nefes’in doğum lekesini fotografta bulabilirsiniz sanırım 🙂

Gerçekten Nemo’ya benzemiyo mu????

dogum-lekesi
Nefes 7 aylık- pehlivan mode 🙂

 

 

 

 

 

Reklamlar

2 thoughts on “Doğum lekesi niye olur ki?!!

  1. Maşallah çok tatlı:) bu arada doğum lekesi de güzelmiş gerçekten. Ben şöyle bir şey biliyorum doğum lekeleri ile ilgili, geçmiş veya parelel evren yaşamları ile ilgili bir anıyı hatırlamak için veya o bedende yaşanılan önemli bir olayın izi bu yaşamda bu bedende kendini hatırlatabilir.
    Kızınız büyüyünce düşünmek lazım ama gerçekten balık şeklinde dilerim şans getirsin ona, muhtemelen öyledir 🙂 Şanslı kız işareti, sevgiler

    Liked by 1 kişi

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s