Blw yaparak lahmacun yemek

BLW NEdir? Kısaca bebeğin kendi elleriyle yemeğini yemesidir. #kendikendinebeslenme diye de instagramda aratırsanız çok güzel fotolar bulabilirsiniz. Açılımı Baby Led Weaning olan kendi kendine beslenme pek de keyiflidir çünkü bebek size bağımlı olmadan karnını doyurur. Siz de bu arada yemeğinizi yiyebilirsiniz, kahvenizi içebilirsiniz…(hele ki yemek sonrası dağınıklığı sizden başkası toplarsa daha da şahanedir:)

Peki NASIL yapılır bu BLW denen şey? Biraz araştırma yapınca aslında anlıyorsun ki çok da yeni bir sey değilmiş. Hepimiz hayatımızın bir döneminde blw yapmışızdır.:) Mesela ben geçen hafta lahmacunu blw yaparak yedim.

Ama biz anneler biraz evhamlımıyız neyiz? ”Aaaa 6 aylık çocuğun eline armut verilir mi?” ”Havuç verilir mi?” ”Boğulur ayol!” söylemleri çıkıverir ağzımızdan… Halbuki azcık araştırsak ne güzel olur değil mi?

Bir gurmenin doğuşu! (Tıklayınız)

Boğulmak sadece bebek için değil biz yetişkinler için de her zaman bir risk! Onu geçicen önce. He dersen ki ”ay kaşıkla verince çocuk daha iyi doyuyoooor ” ( çocuk mu sen mi doyuyorsun önce onu düşün 🙂 Malum bebek midesi ne kadar? Doktoruna sorarsan söyler 🙂 Dikkat ettikten sonra ve biraz da ilk yardım konusunda bilgi edindikten sonra kendinize ve bebeğinize güvenmemek için hiç bir sebebiniz yok. Bakınız aşağıdaki videoda Nefes 7,5 aylık..

Bir kaç basit kural var bilmek gereken;

1-Sert ve küçük parçalı  yiyeceklerden kaçınmalıyız ( ceviz, fındık, çiğ havuç gb )

2- Çocuk her öğürdüğünde ”ay boğazına kaçtı!!” diye bağırmamalıyız. Çünkü çocukların öğürme refleksi dilin hemen orta kısmında ( güvenlik amacıyla sensörünü buraya koymuş Yarabbim 🙂 Ama bizdeki gibi sanıp çocuğu hemen ters cevirip sırtına vurursanız hem o hem siz korkabilirsiniz gereksiz yere!

Daha fazla kuralda yazılabilir elbette ama bana bu iki ana kural yetti. Gerisi cesaret ve birazda dikkat … Aaaa tabi çocuğun eline verip yiyeceği, sonra gidip bulaşıkları yıkamayın!! Bu işi birlikte yapıyoruz,  sadece biz karışmayıp ona zaman tanıyoruz…

İşte bizim bu şekilde Nefesle birlikte iştah açıcı videolar çektiğimiz doğrudur. O yer ben çekerim 🙂

Not: Diyetteyseniz izlemeyiniz!! kendinizi buzdolabına koşarken bulabilirsiniz.

Istah acici videolar cektigimiz dogrudur!!… #erik #blw #blwturkiye #internetanneleri #babygirl #kendikendinebeslenme #nefeshanim

A post shared by 💝 Sinem Başarır Tütenler (@annededigin) on

 

Peki ben NEDEN BLW‘ye başladım?

Çünkü etrafımda 5-6 yaşını geçmiş çocukların yemeklerini annelerinin yedirdiğini gördüm ve dedim  ki ”yooo dostum!!!” 🙂 🙂 🙂

Bir de işin keyif kısmı var. Kabul et sende mutlu olmuyor musun o lahmacunu ellerinle yerken 🙂 Bırak çocuğun mutlu olsun!!!

Bir Cevap Yazın

